Cum impiedici uzarea sistemului de frana?

by / Wednesday, 16 July 2014 / Published in Conduita la volan, Sfaturi piese auto
sistemul de franare

Inlocuirea pieselor componente ale sistemului de frana este inevitabila. Atat placutele de frana, cat si discurile, sabotii sau tamburii se uzeaza si trebuie sa fie inlocuite. Aceasta uzura apare la fiecare franare, datorita caldurii degajate de  frecarea dintre piese.

Desi toate piesele sistemului de franare sunt consumabile, la un moment dat trebuie sa fie schimbate si nu au un cost foarte mare, durata lor de viata poate sa fie prelungita, daca se respecta o anumita conduita in franare.

Ce trebuie sa ai in vedere pentru a proteja sistemul de frana?

In primul rand, de fiecare data cand inlocuiesti piese care sunt componente ale acestuia, trebuie sa optezi pentru piese de buna calitate, fie originale, fie aftermarket. Spre exemplu, placutele de frana neoriginale, au o duritate foarte mare si pot duce usor la uzarea discului de frana.

In momentul in care conduci, trebuie sa ai in vedere modul in care o faci. Conducerea agresiva, cu o folosire frecventa si intensa a franei, duce la uzura puternica a sistemului de franare. Este recomandat astfel, sa conduci cat mai lin si cu frane mai putin bruste, asta in cazul in care nu este o situatie critica.

O alta modalitate prin care se poate proteja sistemul de frana este folosirea frecventa a franei de motor. Atunci cand se doreste o franare, se poate schimba intr-o treapta inferioara. Atentie insa, nu schimba din treapta a 5-a direct in treapta a 2-a, deoarece se pot uza anumite componente ale cutiei de viteze, sau chiar se poate distruge ambreiajul. Schimbarea se face treptat, din treapta a 5-a in treapta a 4-a, dintr-a 4-a intr-a 3-a si tot asa. Franarea cu ajutorul franei de motor este foarte benefica, preluand sarcina sistemului de franare si contribuind chiar si la economia de combustibil.

O alta solutie pentru protectia sistemului de franare, este evitarea franei de mana. Daca masina este stationata pe un drum orizontal, este suficient ca masina sa fie lasata in treapta 1 sau in treapta a 2-a de viteze. In general, daca se trage frana de mana, aceasta risca sa fie uitata trasa. Plecarea de pe loc cu frana de mana trasa duce la o distrugere accentuata a placutelor si a sabotilor de la rotile din spate. Frana de mana este cu atat mai putin indicata iarna, deoarece sistemul acesteia poate sa inghete, ducand la imposibilitatea de a pleca de pe loc.

Asadar, solutia pentru protectia impotriva distrugerii sistemului de franare si, evident, pentru evitarea cheltuielilor, este un condus elegant si cat mai linistit.

 

 

Leave a Reply

TOP